Pacjentka z brakami zbów w strefach bocznych i zniszczonymi zbami w strefie przedniej zgosia si do naszego gabinetu z prob o pomoc w odbudowie zbów.

Na pierwszej wizycie wykonano zdjcie rentgenowskie panoramiczne w technologii cyfrowej (mniejsza dawka promieniowania i natychmiastowy obraz). Na zdjciu widoczny zanik koci szczki pod lew zatok szczkow.

OPG, RTG

Po wizycie konsultacyjnej ustalono plan leczenia, który polega na wyleczeniu przetrwaych zbów, uzupenieniu braków koronami i mostami na implantach oraz odbudow zbów koronami cyrkonowymi. Pacjentka zostaa skierowana na badania ogólne, podczas których wykryto cukrzyc. Po uregulowaniu lekami cukrzycy przez lekarza endokrynologa, pacjentka przystpia do kontynuowania leczenia implanto-protetycznego

Wykonano tzw. mock-up, aby pacjentka i lekarz mogli oceni wygld przyszych zbów. Wykonano równie plastyk dzise w celu poprawy estetyki.

mock-up, dentysta, pozna

Pacjentce, po odpowiednim przygotowaniu przedzabiegowym (profesjonalna higiena, osona antybiotykowa, etc.), wszczepiono 4 implanty. Ze wzgldu na ograniczenie finansowe nie wykonano zabiegu podniesienia dna zatoki szczkowej, co byo dodatkowym utrudnieniem i podnosio ryzyko zabiegu.

implanty

6tyg. po wszczepieniu implantów pobrano wyciski i przeniesiono pozycje implantów na model gipsowy.

model z implantami

Nastpnie wykonano klucze akrylowe w celu przeniesienia indywidualnie opracowanych czników do ust pacjenta.

korony cyrkonowe

Na zdjciu model z gotowymi koronami i mostami cyrkonowymi.

cyrkonowe korony

Przeniesienie czników na implanty w ustach pacjenta

czniki, klucz

Odbudowa  uku zbowego szczki koronami i mostami cyrkonowymi

korony cyrkonowe

Zacementowanie ostatecznej pracy protetycznej

implanty, cyrkonowe korony

Zdjcie RTG po zakoczeniu odbudowy górnego uku zbów.

RTG korony cyrkonowe

Umiech zadowolonej pacjentki.